19 juli Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 19 juli Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

19 juli Reykjavik

Blijf op de hoogte en volg familie

19 Juli 2016 | IJsland, Reykjavik

Vandaag eerst effe een rustige opstart en vanmiddag met onze fietsen, die bij ons huis inbegrepen waren, het huis heet ook Beds and Bikes, naar Reyjavik. Een hele onderneming en we zijn een bezienswaardigheid op zich zelf. Het land is niet echt vlak en we moeten dus wat klimmetjes maken.
We fietsen langs de kustlijn naar Reykjavik. Een mooie fietsroute waar we stoppen bij het ijzeren vikingschip. We maken wat leuke foto's.

Reykjavik heeft ongeveer 200.000 inwoners en ligt aan de baai. Bij mooi weer kun je de vulkaan Snaefell zien. Verder is Reykjavik over een groot gebied uitgespreid. Hoogbouw komt voor, maar laagbouw en weids opgezette woonwijken domineren en er zijn plekken, die nog onbebouwd zijn en geschikt voor recreatieve doeleinden. De grootste rivier die door de stad loopt is de Elliðaár, waarin veel zalm zit, maar die voor boten onbevaarbaar is. Reykjavik ligt ten zuiden van de berg Esja, die de stad tegen de koude wind uit het noorden beschermt.

We slenteren als echte touristen en halen onze souveniertjes. We nemen een heerlijke ijsco, en merken ook nu weer hoe duur het hier is. 4 softijsjes met dip 23,50. Maar het smaakt wel lekker. We lopen nog even steil omhoog naar Hallgrimskirkja en bekijken het om vervolgens een maaltijd te gaan bemachtigen. Subway voor een aantal en voor ons gezin en anderen fish and chips, dat is ook de naam van het viskeetje. Het smaakt heerlijk en naar meer maar voor een puntzak patat en vis 15 euro betalen is wel even voldoende.
We fietsen rustig terug naar ons huis en hebben geluk want als we aankomen begint het te regenen.