22 juli Wheatland - Reisverslag uit Wheatland, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 22 juli Wheatland - Reisverslag uit Wheatland, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

22 juli Wheatland

Blijf op de hoogte en volg familie

22 Juli 2016 | Verenigde Staten, Wheatland

De Verenigde Staten van Amerika (USA) is een land in Noord-Amerika dat bestaat uit 50 staten en het federaal district Columbia. Twee van de 50 staten (Alaska en Hawaï) grenzen niet aan de andere staten. De VS van Amerika grenst aan Canada en Mexico (Alaska alleen aan Canada). De hoofdstad van de USA is Washington D.C . De Verenigde Staten zijn het op twee na grootste land ter wereld in bevolking, na China en India. Tevens is het het op twee na grootste land in oppervlakte, na Rusland en Canada.

En wij starten onze reis in Denver. Denver is sinds 1876 de hoofdstad van de staat Colorado in de Verenigde Staten. De stad ligt aan de oostelijke voet van de Rocky Mountains. Van oorsprong is het een stad van goudzoekers.

Het is 05.00 en we zijn al klaar wakker. We nemen rustig onze tijd en gaan dan op weg naar onze volgende bestemming Wheatland. Maar voordat we dit doen shoppen we bij Walmart onze proviand en een koelbox met elementen bij elkaar. De koelbox kunnen we goed gebruiken voor onderweg in de auto. Wat ons meteen opvalt, is dat alles zo groot is. Van een pot pindakaas tot de winkels, de wegen en de auto's en trucks op de wegen. En al die grote winkelketens (veel fastfood) Taco John's, MC Donalds, Wendy's, Burger King en Denny's. Er zijn zelfs foodexits, afslagen die je vanaf de snelweg kunt nemen waar meerdere fastfoodketens bij elkaar zijn. Voordat we in Wheatland aaankomen, maken we een stop in de cowboystad Cheyenne. We treffen het want 1 week in het jaar is het de Cheyenne Frontiers Days. Dit is een enorm groot rodeo en western evenement die bijna 200.000 mensen per jaar trekt. Bijzonder en zo Amerikaans. We hangen hier de toerist uit en merken ook dat wij ook een attractie zijn. Zoveel toeristen komen hier niet horen we later.
Het hotel, super 8 Wheatland, ligt aan de weg en blijkt een gemoedelijk hotelletje te zijn met een zwembad en een whirlpool.