23 juli Deadwood - Reisverslag uit Deadwood, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 23 juli Deadwood - Reisverslag uit Deadwood, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

23 juli Deadwood

Blijf op de hoogte en volg familie

23 Juli 2016 | Verenigde Staten, Deadwood

We rijden vandaag via de geweldige Rocky Mountains weer verder naar Deadwood.

De Rocky Mountains vormen een groot hooggebergte in het westen van Noord-Amerika. Ze beslaan een gebied met de lengte van meer dan 4800 km vanaf New Mexico door de Verenigde Staten naar Canada en Alaska.

We stoppen bij Mount Rushmore.
Mount Rushmore is een Amerikaans nationaal monument, gelegen in de
Black Hills. Het toont 18 meter hoge, uit graniet gehakte portretten van 4 Amerikaanse presidenten: George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln. Het monument herdenkt de geboorte, de groei en ontwikkeling van de VS.
Het is er erg druk. Maar gelukkig ook plek voor ons. Het is zeer indrukwekkend en dan zien wij dit beeld nog van een afstand laat staan van dichtbij. Het leuke is dat de kinderen dit beeld ook goed kennen uit de tekenfilm Phineas en Ferb.

In de middag komen we aan in Deadwood. Deze stad is vernoemd naar de dode bomen die door de eerste kolonisten werden gevonden. De stad heeft een roemruchte geschiedenis als goudzoekersplaats in het Wilde Westen. Ook is deze plaats bekend vanwege de moord op Wild Bill Hickok. In het verleden was het een wetteloze plaats, waar moorden aan de orde van de dag waren.
Het hotel bestaat uit kamers, een zwembad en een whirlpool en verder gokkasten. Zoveel, zelfs waar we ontbijten moeten. Daar komen we de volgende dag achter. Om 08.00 ontbijten wij tussen de gokkasten en mensen achter de gokkasten met een drankje. Heel bizar.