31 juli Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 31 juli Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

31 juli Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg familie

31 Juli 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Las Vegas (Spaans voor "De Weilanden") is een stad in de Amerikaanse staat Nevada.
Las Vegas is gesticht in 1905, en werd in 1911 officieel een stad. Las Vegas is vooral bekend vanwege de extravagante hotels en casino's. Las Vegas is te herkennen aan de vele neonverlichtingen en de stad is al vanaf grote afstand herkenbaar vanuit de omliggende woestijn.

En naar deze stad gaan wij vandaag naar toe. Na een mooie rit tussen bergen en dalen komen we in een kale vlakte, de woestijn, van waaruit een tijdje later de stad Las Vegas uit het niets opdoemt.
We logeren hier 2 dagen in het hotel Circus Circus. Hier zaten we een aantal jaren geleden ook. Het is nog net zo groot, imposant, druk. We kunnen de auto gelukkig kwijt en checken in. Verdieping 28 van de 29 skyrise tower. We willen de bagage halen maar daar doen we heeeeel lang over. We verdwalen in het hotel. De een is in de hotelkamer een ander in garage 1 hoofdgebouw en weer een ander in de garage van de skyrise tower. Oftewel welkom in Las Vegas.
We gaan op pad in het hotel, overal zijn gokkasten, naast de liften, in gangen echt overal. Heel bizar. Kinderen mogen niet staan kijken bij de gokkasten. We gaan dan ook verder en al gauw komen we bij de adventuredome in het hotel uit. Een pretpark met achtbanen, en dat in een hotel. We vermaken ons goed. Na het eten komen we terecht bij de kinder gokafdeling. Niet verwacht maar wat gaaf. De kids kunnen allerlei games en spelletjes doen, wel betaald natuurlijk, en punten verdienen om zo wat bij de prijzen uit te kiezen. Ze kiezen allemaal wat uit en na het kijken van een acrobatische circusact, ook in ons hotel, vallen de kids al snel in slaap van zoveel indrukken. De mannen nemen nog een gokje maar helaas.