3 augustus Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 3 augustus Yosemite - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

3 augustus Yosemite

Blijf op de hoogte en volg familie

03 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vandaag staat er een lange rit op het programma. We rijden van Death Valley naar Yosemite, Mariposa. Bij het uitrijden van Death Valley zien we nog Coyotes, prairiehonden, langs de weg. Ze zijn erg dun, waarschijnlijk weinig te eten in deze woestijn. Door de hitte en de bergen kan onze auto het net redden maar moet af en toe de airco effe uit. Met het uitrijden van het park wordt het gelukkig iets minder warm. We rijden naar Yosemite NP en dit is weer een heel ander park. Veel bomen en groen.

Yosemite NP ligt in het oosten in de Amerikaanse staat Californie. Het heeft een oppervlakte van meer dan 3000 km2 en ligt op de westelijke flanken van de centrale Sierra Nevada. Het park is bekend om zijn valley, veel groen en de waterval.

Onderweg maken we nog een stop bij het Mono Lake. Mono Lake staat bekend om de grillig gevormde zoutpilaren nabij de zuidwestelijke oever. De saliniteit (het zoutgehalte) is met 7,5% ruim tweemaal zo hoog als zeewater (3,5%). Wat een heel apart beeld oplevert.

Het is erg druk in het park. We komen dan ook pas laat aan bij Mariposa, een koa camping waar we 2 tenten hebben gehuurd van een Nederlands bedrijf American tent lodges, een 4 en een 6 persoons tent. De kinderen gaan zwemmen en wij gaan nog effe wat boodschappen doen om later op de avond heerlijk te grillen met steaks en spareribs. Onze favorieten. Morgen een rustdag op de camping, een zwembad dag. Dat is ook wel heerlijk.