5 augustus San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 5 augustus San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

5 augustus San Francisco

Blijf op de hoogte en volg familie

05 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag is Sophie jarig en zij is alweer 10 jaar geworden. Na de felicitaties en de cadeaus gaan we de auto in op naar San Francisco. De weg is niet zo moeilijk en ook niet zo ver, 3 uurtjes maar helaas duurt het erg lang voordat we op de plaats van bestemming zijn, hotel Mayflower. Immers San Francisco is een miljoenen stad.

San Francisco is een stad in de Amerikaanse staat Californië en het hart van de San Francisco Bay Area. San Francisco is de vierde stad van Californië, na Los Angeles, San Diego en San Jose.
De stad, die 805.235 inwoners telt, ligt op het schiereiland van San Francisco dat de Stille Oceaan van de Baai van San Francisco scheidt. Met ruim 7 miljoen inwoners is het de op vier na grootste agglomeratie in de Verenigde Staten. Alleen New York, Los Angeles, Chicago en Washington D.C.-Baltimore zijn groter.

San Francisco is een van de populairste toeristische steden ter wereld. Kenmerkend aan San Francisco zijn haar steile heuvels, de frisse zomers en de mist. De bekendste symbolen van de stad zijn de Golden Gate Bridge, Alcatraz, Chinatown en de kabeltrams.

Ons hotel ligt hartje downtown. De auto kwijt kunnen is lastig en duur maar het hotel is geweldig. Er ouderwets, een lift nog op de oude manier van dicht doen met een extra gaas ervoor, plafond beschilderingen en krakende vloeren maar ook erg sfeervol. Goede en behulpzame mensen waarna we ook al snel op pad kunnen om de stad te gaan verkennen. We slenteren naar een van de drukke hoofdstraten, Market str en komen uit bij het begin punt van de kabeltram. We kopen een pas van 3 dagen om vrij te kunnen reizen met het openbaar vervoer, 31 dollar pp en nemen de kabeltram omhoog. Op naar Lombard str, de kronkelste straat omdat het te steil is om er zo van af te rijden. Heel bizar en een ware attractie. En een klim voor ons. Na het zien van deze welbekende straat dwalen we af in the Russian hill waar de locals eten. Sophie kiest een restaurant, het is immers haar verjaardag. En zo zitten we even later bij een echt Americaanse burgertent. Polka's burgers. Een wel hele lekkere met angusvlees, een waar delicatesse hier. We genieten en lopen later terug naar ons hotel. Morgen om 8.30 hebben we de boot richting Alcatraz. Maar eens kijken of we daar kunnen komen en weer van af kunnen komen.

• 09 Augustus 2016 - 13:13

Fam Rudde:

Sophie nog van harte gefeliciteerd. Zo te lezen is het een mooie en een historische stad. Heerlijk om dan zo het te mogen ervaren