11 augustus Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 11 augustus Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

11 augustus Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg familie

11 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag gaan we weer met het openbaar vervoer LA bekijken. We beginnen met Chinatown, het is hier rustig en we slenteren rustig door deze bijzondere wijk. Best vreemd dat deze bevolking een geheel eigen wijk heeft. Met toegangspoorten en huizen in Chinese bouw. Zelfs de metrohalte is van Chinese architectuur. De wijk is niet zo mooi als in San Francisco, maar wel erg mooi om toch rond te kijken. We gaan verder nog naar de Walk of Fame.

De Walk of Fame is de naam die is gegeven aan het gedeelte van het trottoir dat langs Hollywood Boulevard en Vine Street loopt in Hollywood (bij Los Angeles), waarop meer dan 2500 grote kleurige tegels in de vorm van een ster zijn aangebracht elk met de naam van een beroemdheid uit de wereld van film, televisie, radio , muziek en/of theater. Om aan te geven in welke categorie de ster toebedeeld is, staat er een klein embleem onder de naam van de beroemdheid.

Het is er erg druk en warm en besluiten niet te lang te blijven en om ook nog naar de letters van Hollywood sign te gaan. Dit moet met de auto naar het observatory. Hier vandaan heb je een geweldig uitzicht over LA en kun je de beroemde letters zien. Wel van een afstand maar we kunnen ze zien. De kinderen herkennen de Hollywood signs van films en tekensfilms zoals Phineas en Ferb. Ze zijn erg enthousiast.
LA is leuk maar voor ons geen stad waar je dagen kunt vertoeven.