14 augustus Williams, Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 14 augustus Williams, Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

14 augustus Williams, Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg familie

14 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon

De Grand Canyon is een zeer brede en diepe kloof in het noorden van de Amerikaansestaat Arizona. In de loop van miljoenen jaren heeft het water van de Colorado deze kloof in het landschap doen ontstaan. Deze extreme erosie werd mogelijk doordat het gebied waarin de kloof ligt steeds verder omhoog rees. De Colorado erodeert ongeveer 16 cm per 1000 jaar. De canyon is ongeveer 435 kilometer lang en heeft een breedte die varieert tussen 15 en 29 kilometer.

We zitten ongeveer 40 mile van de Grand Canyon af en rijden in een klein uurtje er naar toe. We besluiten helemaal naar de oost kant te gaan, de Desert view watch tower. Hier zijn wij 3 jaar geleden ook al geweest en dit heeft grote indruk op ons gemaakt. Helaas zijn wij hier vorige keer heel kort geweest ivm onweer maar nu schijnt de zon heerlijk.
Wederom is het hier prachtig. Vanuit de toren is het uitzicht over de Grand Canyon is geweldig. Je kunt het helaas zo slecht op de foto's vastleggen, je moet het echt gezien hebben.
We rijden terug en doen een aantal uitzichtpunten aan. Telkens weer anders, en ook zien we veel herten. Dit blijft ook telkens erg mooi om te zien. We rijden vervolgens nog door naar Williams om daar nog even wat souveniers te kopen en een ijsje te eten.