28 juli Ayutthaya naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 28 juli Ayutthaya naar Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

28 juli Ayutthaya naar Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg familie

28 Juli 2017 | Thailand, Kanchanaburi

Vanmorgen wakker geworden en tijdens het aantrekken van de schoenen kwam Babette erachter dat er in haar schoenen honderden rode mieren zich hadden gehuisvestigd. Na het uitkloppen van de schoenen konden we gaan ontbijten maar hoorden dat er een tuktuk besteld was vrijlaat. Probeerde dit te veranderen maar dit ging niet. Erg raar. Besloten zelf naar de weg te gaan lopen en te kijken of wij wat konden regelen. Weinig tuktuks maar opeens een tuktuk met kind achterin daar mochten wij wel bij in. Dus vervoer geregeld. Op het station treinticket gekocht. 15 baht pp voor 2 uur trein. Er werd nog even het volkslied gezongen iedereen ging staan en toen konden we een half uur te vroeg vertrekken. Ook dat kan in Thailand. Het bleek vandaag de geboortedag van de koning te zijn. Overal zag je zijn poster bloemen en beelden. In Bangkok een taxi naar een ander station, Thonburi station. Om vanuit daar naar Kanchanaburi te vertrekken. Nog in contact gekomen met een Duits meisje Anna die in Thailand stuurde, rechten, en nu vakantie had. Leuk voor onze kids die meteen met haar een praatje aangingen. En Babette zelfs haar Duits zo kon testen. Onderweg wat regen gehad en in Kanchanaburi zagen we meteen een ander Thailand dan we eerder gewend waren. Veel groen, plantages, en bergen. Ons onderkomen bleek ontzettend idyllisch te zijn. Een bungalow aan het zwembad wat wilden we nog meer. Heerlijk. Thai Garden Inn.
S'avonds lopend het centrum in om een restaurant te zoeken. En wat voor een. Op een mooi resort, Good times, waar we heerlijk hebben gegeten in luxe voor 25 euro met zijn vieren. We regelden een taxi terug en deze wilde ons ergens anders afzetten bij een mooi luxe resort. Ze hadden niet verwacht denk ik dat we basic sliepen. Wat voor ons al heel mooi was.