23e dag walvis spotten - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 23e dag walvis spotten - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

23e dag walvis spotten

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

16 juli
We worden wakker en het weer ziet er goed uit. We hebben goed geslapen en we trekken de deur achter ons dicht benieuwd of we vandaag de walvis mogen spotten. Ook hier is het geluk met ons. De tocht gaat door na weken, wel wordt er gewaarschuwd voor ernstige zeeziekte. Ze beloven ook niet of we de walvis krijgen te zien. We zullen zien. De boot gaat hard over het water en dan opeens zien we een walvis. De sperm walvis iedereen is stil en de fotocameras worden aangerukt. Wauwh wat een belevenis. De walvis is ongeveer 14 meter lang. Na 6 minuten gaat hij onder en dat was het. Maar dan komt er nog 1 opduiken, een grotere. En als toetje krijgen we ook nog de duski dolfijnen te zien. Die hadden ze in maanden nog niet gezien. Zelfs de crew is uitgelaten en enthousiast. Wat een mooie dag! We besluiten nog even langs de kust te rijden en worden daar nog getrakeerd, op de parkeerplaats op zeehonden. Wat een dag. Morgen trekken we verder naar Hanmer springs.

• 18 Juli 2013 - 10:42

Familie Valk:

Inderdaad WAAUWW!!! Wat een belevenis lijk mij dat. Dat is wel even anders dan uit een boekje, film of dierentuin. Manon, het werkt ook goed mee dat jij zo'n goed fototoestel (waar je een cursus echt voor gevolgd hebt) hebt. Een ogenschijnlijk simpele foto van een vogel, wordt daarmee prachtig!

Veel genieten verder!

XXX Gerbert, Desiree, Sophie en Thomas (extra knuffels van de kids)

• 18 Juli 2013 - 19:30

Henk En Ria:

familie,

Wat een prachtige ervaring en wat is de wereld toch mooi.Laten we er zuinig mee omgaan.Veel plezier en geniet op het vervolg van jullie reis.

• 25 Juli 2013 - 00:23

Angelique:

Heftig man! eerst zo'n tocht met de ferry en daarna zo'n geweldige belevenis!

• 25 Juli 2013 - 16:18

Saskia:

Wat gaaf, wat gaaf.....ben er stil van