34e dag Greymouth naar Christchurch - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 34e dag Greymouth naar Christchurch - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

34e dag Greymouth naar Christchurch

Blijf op de hoogte en volg familie

27 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Greymouth

27 juli
Na een geweldig relaxte avond in ons hostel. Muziekje, open haard en vriendelijke mensen. Gaan we vandaag met de transz alpine express. De mensen van ons hostel brengen ons netjes bij het treinstation. En zoals het overal hier gaat in NZ hebben de mensen alle tijd en zijn zeer vriendelijk. Ook de trein heeft de tijd en zo vertrekken we pas een uur later. En echt niemand maakt zich hier druk over. De treinreis is echt geweldig. Halverwege moeten we een tunnel door maar er dreigt brand gevaar en zo wordt de trein zo maar stop gezet en worden we in bussen 20 minuten verderop weer afgezet om in de trein te stappen. De trein mag er wel door maar zonder mensen erin. Onze waardevolle spullen gewoon in de trein achter latend. Waar kan dat nog?.
Na deze geweldige treinreis van bijna 5 uur met hele mooie uitzichten zijn we in Christchurch. Het is al laat en donker maar je kunt wel zien dat de stad weer in opbouw is, na de hevige aardbevingen van 2 jaar geleden. Veel gebouwen staan in de steigers.
Ons hostel is niet om over naar huis te schrijven. Dit is dan ook de eerste keer. Ach een bed voor de nacht. Morgen een binnenlandse vlucht naar Auckland.