27 juli Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 27 juli Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

27 juli Salt Lake City

Blijf op de hoogte en volg familie

27 Juli 2016 | Verenigde Staten, Salt Lake City

We rijden door naar Salt Lake City. We hebben al 1600 km op de teller staan. Beste afstanden die we maken, maar de omgeving en de prettige, ruime wegen maken dat het goed te doen is.

Salt Lake City is de hoofdstad van de staat Utah.
De geschiedenis van Utah verschilt aanzienlijk van die van de andere staten. Voor de komst van de Europeanen naar de Nieuwe Wereld werd het gebied bevolkt door Indianenstammen als de Uintah, Ouray en Utes, naar wie de staat genoemd is. Op 24 juli 1847 kwamen de eerste Mormoonse kolonisten in het gebied aan, op dat moment ver verwijderd van andere Amerikaanse nederzettingen. De regio behoorde toen nog tot Mexico, dat het na een oorlog in 1848 aan de Verenigde Staten moest afstaan. De kolonisten stichtten honderden nederzettingen in een poging om land en grondstoffen voor zichzelf veilig te stellen. Daarbij kwamen ze in conflict met Indianen die deze gebieden van oudsher bevolkten.
Pas op 4 januari 1896, na een lange periode het Utah-territorium geweest te zijn, werd Utah formeel de 45e staat van de Verenigde Staten. De lokale leiders hadden hier al meer dan veertig jaar voor gepleit, maar waren daarbij telkens op weerstand van de federale overheid gestuit, die onder meer eiste dat de polygamie afgeschaft moest worden.
Salt Lake City is voor ons bekend vanwege de Olympische Winterspelen die er in 2002 werden gehouden. Er deden 27 olympiers mee vanuit NL in 4 takken van sport: bobsleeën, schaatsen, shorttrack en snowboarden. Er werden  8 medailles door ons behaald.
Verder is Salt Lake City vooral ook bekend vanwege de Mormonen die er wonen. Salt Lake City is de stad voor de Mormonen. De belangrijkste gebouwen zijn hier gevestigd. Mormonen of eigenlijk " kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen" hebben een eigen leefstijl en gebruiken. Een van deze gebruiken is het niet nuttigen van alcoholische dranken.

Dit hadden we meteen door toen Gerbert in ons hotel een biertje wilde bestellen. Dat hadden ze niet. We verblijven in een mooi hotel te midden van het centrum van de stad. Tegenover het heilige centrum van de Mormonen. In ons hotel blijken ook veel Mormonen te zitten en aan ons wordt ook meerdere malen gevraagd of wij hiervoor komen.