2 augustus Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 2 augustus Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

2 augustus Death Valley

Blijf op de hoogte en volg familie

02 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Death Valley is een dal in de Verenigde Staten dat samen met de omgeving deel uitmaakt van Death Valley National Park. Het is voor het overgrote deel gelegen in de staat Californië en voor een klein deel in de staat Nevada.

We rijden richting Death Valley en merken al snel dat het warmer begint te worden. We zien op een gegeven moment veel rotsen, cactussen en yoshua trees. We weten nu dat we in woestijngebied zitten. We zien in Death Valley veel zand, zandduinen en zwarte rotsen. We stappen bij de zabriskipoint uit en merken hoe warm het is en dat is heeeeeet. In de auto geeft het 43 graden aan. Het is een hele klim in de hitte. Het is net of er een fohn op je gezet wordt. Het uitzicht loont het om de klim te maken.
We rijden verder naar ons onderkomen, Furnance creek, en het wordt nog warmer. 48 graden ongelooflijk. Gelukkig hebben we airco op onze kamer. De kinderen willen zwemmen maar dat lijkt ons geen goed plan. Ze gaan een spelletje monopoly doen binnen met de airco. S'Avonds gaan we zwemmen en nog steeds is het 38 graden. Wat een aparte gewaar wording. We besluiten nog effe buiten na te zitten maar zelfs dat is te warm.