10 augustus Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 10 augustus Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

10 augustus Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg familie

10 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na een heerlijk hotel, en mooie dagen langs de kust gaan we vandaag naar de Big City, Los Angeles.

Los Angeles, is een grote stad aan de westkust van de Verenigde Staten. Het is de grootste stad in de staat Californië en de op een na grootste van de Verenigde Staten. Volgens de volkstelling van 2012 woonden er 3.857.779 mensen binnen de stadsgrenzen. Los Angeles is het middelpunt van de Greater Los Angeles Area, een groot stedelijk gebied in Zuid-Californië dat bijna 18 miljoen inwoners telt.
Los Angeles is ook een wereldstad met een grote haven en drukke luchthaven. Los Angeles, en meer bepaald Hollywood, vormen het centrum van de Amerikaanse en westerse film- en televisie-industrie.

We rijden op tijd weg zodat we aan het einde van de ochtend hopen bij het hotel te zijn. We komen in de drukte van LA te zitten maar kunnen toch nog aan het einde van de ochtend stapvoets LA binnen rijden, waarbij we de middag hebben om wat in LA te gaan doen. Ons hotel ligt midden in Hollywood, Hotel Dixie Hollywood. En er ligt precies een metro op 2 minuten afstand.
We nemen een openbaar vervoer kaart van 7 dollar. En kunnen overal met bus en tram heen. Dit werkt ontzettend makkelijk. Aangezien wij hier 3 jaar geleden ook zijn geweest spreken we af om LA apart te gaan doen. Wij gaan met ons gezin en pa en ma richting het Staples centre.
Het Staples centre is een mulifunctioneel centrum, waarbij het ook het thuishonk is van de basketbalploegen de Clippers en the LA Lakers. Helaas als wij er zijn zijn er optredens van Adele en kunnen we niet naar binnen. Maar er worden wel de nodigde foto's gemaakt.
We vervolgen onze weg naar Santa Monica.
Santa Monica is de beach waar ook de afleveringen van Baywatch zijn opgenomen. Het is er erg druk en op de pier is de kermis op volle gang. Thijs besluit heerlijk in de zee te gaan zwemmen en geniet van de golven. We zoeken ook nog op de pier het bord het einde van route 66.

U.S. Route 66 of beter bekend als kortweg Route 66 was een historische autoweg in de Verenigde Staten, die begon in Chicago, en eindigde aan het strand van de Stille Oceaan in Santa Monica bij Los Angeles. De totale lengte was 3940

We besluiten dan dat het genoeg is voor vandaag. De Valkies gaan morgen naar de Universal Studio's en wij hebben dit al gedaan en gaan LA beter verkennen.