16 juli vluchtdag IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 16 juli vluchtdag IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

16 juli vluchtdag IJsland

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Juli 2016 | IJsland, Reykjavik

Eindelijk is het zover. Onze vakantie kan beginnen. Bepakt en bezakt gaan we op reis. We starten onze reis op het NS station van Nijverdal. Waar we uitgezwaaid worden door familieleden. Ontzettend leuk!.
Wat een bagage met zijn allen. De trein van 8.45 komt eraan, en we stappen in om naar Schiphol te gaan. Wat een drukte op Schiphol. Maar goed dat we zo vroeg vertrokken zijn. Het is ontzettend druk. Eerst even rustig gaan zitten is er niet bij. En ons geduld wordt goed op de proef gesteld. Met vertraging erbij gaan we dan eindelijk om 15.00 de lucht in (uurtje vertraging).
De vlucht verloopt goed. Het vliegtuig is prima. De beenruimte en stoelen zijn goed. Elke plek heeft een tv met muziek, games etc. De kids vinden het geweldig. We komen aan in Reykjavik met een klein beetje regen.

Ijsland is een eilandstaat ten noordwesten van het Europese vasteland. Ijsland wordt omringt door de Atlantische oceaan in het zuiden, de straat van Denemarken in het westen en de Groenlandzee, een deel van de noordelijke ijszee, in het noorden. Reijkjavik is de hoofdstad van Ijsland. Het is de meest westelijke hoofdstad van Europa. En met een ligging net ten zuiden van de poolcirckel is het ook werelds meest noordelijk gelegen hoofdstad.

Na de bagage te hebben gepakt van de band staat buiten de flybus al klaar om ons weg te brengen naar ons huis. Onderweg zien we hoe kaal en dor het hier is. Vulkanisch landschap. Het was nog even zoeken naar het huis. Maar na een lange vermoeide reis bereiken we ons huis. Een knus huis. Daar kunnen we ons de aankomende dagen wel in redden. Nu nog op zoek naar eten maar dat blijkt lastig te zijn. We bemachtigen eieren en brood en dat is dan ook ons avondeten. Moe en vol indrukken sluiten we deze dag af.

• 27 Juli 2016 - 10:47

Fam. Rudde:

He Hoogenkampies,
    Geniet van jullie welverdiende reis. Geniet van het afwisselende natuur en werelddelen en natuurlijk ook van elkaar. Hoe bijzonder is het dat jullie dit met jullie hele familie doen.