17 juli Blue Lagoon - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 17 juli Blue Lagoon - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

17 juli Blue Lagoon

Door:

Blijf op de hoogte en volg familie

17 Juli 2016 | IJsland, Reykjavik

Na een goede nacht hebben we de ochtend om even rustig bij te komen.
Vanmiddag/ vanavond staat de Blue Lagoon op het programma.

Blaa Lonio oftewel Blue Lagoon is heerlijk warm door de geothermische activiteit in dit deel van Ijsland.
De geothermische activiteiten zijn hier groot omdat dat deel op de breuklijn ligt waar de Amerikaanse en Europese aardschollen elkaar raken.

Op een centraal punt worden we opgehaald en met de bus worden we naar de Blue Lagoon gebracht. Het is ongeveer 45 minuten rijden vanaf Reykjavik. Het is net alsof we in een maanlandschap rijden en wanneer we rookpluimen/ wolken zien en zwavel ruiken weten we dat we er zijn. Indrukwekkend. En ook heerlijk warm. We genieten van het water, nemen een masker, wat erg goed voor onze huid moet zijn, en gaan ook nog de stoomcabines en sauna's in. Het is erg relaxed en we nemen het er goed van. De bus van 21.00 staat klaar om ons terug te brengen. En wederom valt ons de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de Ijslanders op. Dit keer de buschauffeur die ons met zijn grote touringcar voor het huis wel wil afzetten. En hiervoor om moet rijden en smalle steegjes in moet manoeuvreren.
Heerlijk nog een afzakkertje en dan gaan de ogen dicht.