18 juli Walvissentocht - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 18 juli Walvissentocht - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

18 juli Walvissentocht

Blijf op de hoogte en volg familie

18 Juli 2016 | IJsland, Reykjavik

Vanmorgen was het vroeg dag, 6.30. Want deze ochtend stond er een whale watching op het programma. De kinderen vol spanning. Ze zeggen wel dat je vanaf april tot oktober duizenden walvissen van allerlei soorten voor de kust van Ijsland te zien kan krijgen, maar met de natuur en dieren weet je het nooit zeker.
En vandaag was het dus zover. Wederom op een centrale plek worden we opgehaald met een bus en zo naar de haven gebracht waar de boot al klaar ligt. We stappen aan boord en het is wat frisjes, alhoewel de zon vandaag heerlijk schijnt en het best warm is 17 graden. We varen een uurtje uit de haven wanneer we de eerste walvis zien. Een humpbackwalvis oftewel bultrug walvis. Hij kan 12-16 meter worden. Helaas is de walvis nog een eindje van onze boot vandaan en ook de andere walvissen die we te zien krijgen zijn een eindje van de boot af. Maar mooi en geweldig is het natuurlijk wel. Ook zien we nog wat dolfijnen springen in het water. De kinderen genieten en zijn dol enthousiast. Tja helaas komt er ook een einde aan deze tour. En wanneer de buschauffeur ons weer goed terug brengt besluiten we vanmiddag voor een relaxmiddag te gaan.