6 augustus San Francisco, sight seeing - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 6 augustus San Francisco, sight seeing - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

6 augustus San Francisco, sight seeing

Blijf op de hoogte en volg familie

06 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag naar Alcatraz, dachten we. Maar gelukkig kwamen we er achter dat dit pas op zondag de 7e is, nog 1 dagje wachten. Tja vakantie, tijd en dagen. Goed teken als je dit niet precies weet. Dan heb je toch echt vakantie. Vandaag dus maar eens de stad verkennen met onze openbaar vervoer pas. We bekijken eerst de shopping winkels om voor Thijs een shirt van de Golden State Warriors te bemachtigen.

De Golden State Warriors is een basketbalteam uit Oakland, Californië. Ze spelen in de NBA (Pacific Division, Western Conference). Het thuishonk van de Warriors is Oracle Arena.

We wilden er ook wel heen maar dat was nog wel een eindje met de tram en bus en er zijn geen wedstrijden dus valt er niet veel te zien. Een officieel shirt is natuurlijk al geweldig. En dat is ons gelukt!.
We vervolgen onze weg naar het Golden State Park, waar het druk is omdat er een festival is dit weekend. We kunnen onze weg hier niet goed vinden en er is veel wind vandaag dus we zoeken de bus op die ons naar de Golden Gate Bridge brengt.

De Golden Gate Bridge is een hangbrug over de zeestraat Golden Gate, de opening van de Baai van San Francisco in de Stille Oceaan. De Golden Gate Bridge is een van de meest herkenbare symbolen van San Francisco en de staat Californië. De bouw werd in ongeveer vier jaar voltooid en heeft zo'n 35 miljoen dollar gekost.
Er zijn veel films gemaakt met deze brug erin.

Na het bezichtigen van deze mooie brug gaan we met de bus langs de kust en stoppen we in China Town. Wat is dat leuk om te zien. Druk, druk, allerlei eetstalletjes buiten, er hangen lampionnetjes en er hangen verschillende geuren. De kinderen kijken hun ogen uit. Na het uitlopen van deze wijk zijn we meteen weer in de straat van ons hotel. (Hotel Mayflower in Bushstreet). Het is genoeg voor vandaag, een lange mooie, wel koude dag met veel verschillende indrukken, en ook erg veel zwervers. Morgen gaan we echt naar Alcatraz.