7 augustus San Francisco, alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 7 augustus San Francisco, alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

7 augustus San Francisco, alcatraz

Blijf op de hoogte en volg familie

07 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag gaat het wekkertje al erg vroeg 6.30. We gaan naar Alcatraz, veel over gehoord en gezien en nu in het echt.

Alcatraz is een eiland in de Baai van San Francisco. Van 1934 tot 1963 was het in gebruik als zwaar beveiligde gevangenis. 1576 gevangenen hebben het eiland als standplaats gehad. De beroemdste gevangene was Alphonse "Al" Capone. Voordien was op het eiland een militair fort (1850-1907) en daarna (vanaf 1907-1933) was er een militaire gevangenis gevestigd. In 1969 bezette een groep van indianen de rots in de baai. Ze verbleven 2 jaar lang op het eiland, en trachtten op deze wijze hun eis voor een Indiaans Cultureel Centrum kracht bij te zetten.
Tegenwoordig is het eiland een beschermd gebied en een National Historic Landmark.

We zijn mooi op tijd, net als heel veel andere mensen. Maar dat mag de pret niet drukken. We komen op het eiland aan en het is een aparte ervaring. We krijgen eerste een introduktie film en vervolgens een Nederlandstalige audiotour. Deze tour is erg mooi gedaan. Niet alleen informatief maar ook verhalend, entertainment. Net als je er soms bij bent. En voor de kinderen dus ook goed te doen. We lopen nog even rond en hebben ook een mooi uitzicht op San Francisco en de vele vogels die er aanwezig zijn. Al met al een mooie en aparte ervaring om niet te missen.
De boot brengt ons terug naar Fisherman's Wharf en hier lopen we ook nog even heerlijk te slenteren langs de pier en zien we de zeehonden bij Pier 39. Het weer is vandaag heerlijk, de zon schijnt.
En we sluiten onze dag af bij een heerlijke italiaan (Uncle Vito's). Morgen gaan we verder, de kustroute.

• 09 Augustus 2016 - 13:08

Fam Rudde:

Wat een ervaring. Hebben jullie ook nog even "vast" gezeten?