25 juli sightseeing Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 25 juli sightseeing Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

25 juli sightseeing Bangkok

Blijf op de hoogte en volg familie

25 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Vandaag een toeristisch dagje Bangkok. We besluiten de boot te nemen. Onderweg proberen vele mensen ons iets te verkopen. Van souvenirs tot dagtochten. Echt ongelooflijk. Maar na 10 minuten lopen bereiken we de expresboot. 180 baht en we mogen de hele dag mee en kunnen overal uitstappen. Ik kom bij de opstapplaats zelfs een collega tegen. Ongelooflijk niet wetend dat hij naar Thailand ging en dan op een bepaald tijdstip elkaar treffen.
We stappen eerst uit bij Wat Arun. De tempel van de Dageraad. De trappen zijn bedekt met een laag van porseleinen scherven. Mooie omgeving en ook erg mooie tempel. Vervolgens nemen we een express boot naar de overkant. We mogen over voor ongeveer 10 cent pp. Hier bekijken we Wat Pho. Een hele grote liggende boedha van goud. We moeten onze slippers uit en onze armen en benen bedekken. Ook hier zijn vele tempels. En er zijn veel massagescholen. We vervolgen onze weg naar de Grand Palace en Wat Phra Kaew. Maar we zijn vrijlaat bij de Grand Palace en hebben slippers aan, wat niet mag. Na wat rond te hebben gekeken besluiten we voor dat uur niet meer naar binnen te gaan. Een politieagent weet iets beter en is vrij. Hij loopt met ons mee naar de boot maar ook deze beste meneer probeert ons iets te verkopen, een excursie. Thijs is verbaasd zelfs de politie kun je niet vertrouwen. Gelukkig weten we zelf hoe we terug moeten komen, zo moeilijk is het ook niet. Helaas hebben we niet alles kunnen doen wat we zouden willen maar wat hebben we een mooie dag gehad en veel gezien.
S' avonds nog effe weer over Khao San Road. Om wat souvenirs te scoren. Ook altijd leuk.

• 31 Augustus 2017 - 09:44

Fam Rudde:

Wat bijzonder en wat veel kleuren. Vooral de foto met de bootjes vol fruit is erg mooi