4 augustus Mae Tang Area excursie naar het Noorden - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 4 augustus Mae Tang Area excursie naar het Noorden - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

4 augustus Mae Tang Area excursie naar het Noorden

Blijf op de hoogte en volg familie

04 Augustus 2017 | Thailand, Chiang Rai

Vandaag een lange dag. We hebben een excursie naar werkelijk het noorden van Thailand. We vertrekken om 7.00 omdat we vandaag veel moeten rijden. Onze eerste stop is bij de Maekhajan Hot Springs. Ik moet zeggen stelde niet zoveel voor maar het was effe lekker om de benen te strekken. Onze voeten effe te badderen in warm water terwijl we een kop koffie konden drinken. Vervolgens vertrokken we naar de grensovergang met Laos. Richting Chiangrai. Helaas was het lastig om even naar Laos te gaan, te duur en we hadden geen visum maar wel bijzonder om daar te staan. Wat gewandeld over de markt daar en toen weer verder. Het volgende wat op ons programma stond was de White Temple, Wat Rong Khun. Wat ontzettend mooi en wat anders, Onze gids vertelde ons dat deze tempel erg modern was en dat zagen we. We zagen lieve maar ook dingen vanuit de hel. Wat een rare gewaarwording maar eigenlijk wel heel mooi. In de tempel die we helaas niet mochten fotograferen zag je tekeningen van X-men, Hello kitty, Ninja turtels etc. Dit was om het jonge volk ook te binden aan de tempels. Na dit bezoek stopten we voor een lokale lunch. Waarna we verder gingen met een bezoek aan de Golden Triangle of wel de gouden driehoek. Vanuit hier zie je Birma (Myanmar), Laos en Thailand. Zo mooi. En zo dichtbij. Vanuit daar zijn we gaan lopen naar het opium museum. Want de plek waar opium werd verhandeld en soms nog steeds is daar in het Noorden. Een klein museum maar wel met veel materialen en duidelijke uitleg. Vervolgens nog naar speciale bergvolkeren geweest die nog leven op traditionele manieren. (Yao hill tribe, Akha hill tribe en de Longneck bevolking) En toen was onze toer ten einde om vervolgens nog 4,5 uur weer terug te rijden naar ons hotel. Wat een bijzondere dag. Veel indrukken en veel gezien maar wel erg vermoeiend.

• 31 Augustus 2017 - 10:08

Fam Rudde:

Wat heftig, die lange nekken. Was dit niet een beperking voor deze vrouwen. Maar wel erg bijzonder om te zien.