27 juli op weg van Bangkok naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 27 juli op weg van Bangkok naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

27 juli op weg van Bangkok naar Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg familie

27 Juli 2017 | Thailand, Ayutthaya

We vertrekken vroeg om onze trein te pakken naar Ayutthaya. Hua Lam Pong is een groot en overzichtelijk treinstation. We hebben vaste plekken met airconditioning. En dat hebben we geweten. Wat koud. Na ongeveer 1,5 uur zijn we er. We zien hier tuktuks en geen taxi's dus we besluiten een tuktuk naar ons verblijf adres te nemen. Wat een ontzettend idyllisch en relaxte plaats. Het is een soort guesthouse. Riverside house Ayotthaya in Ayutthaya. De eigenaar neemt de kinderen mee naar het water en laat zien met visvoer dat er honderden vissen in zitten. De kids hebben ontzettend veel plezier. We hebben een mooi onderkomen maar slapen wel op de grond dat zal even wennen zijn. S' middags regelen we voor 500 baht ( ongeveer 12.50 euro) een tuktuk die de hele tijd bij ons blijft en overal wacht. Zo zien we in vogelvlucht Ayutthaya. De handelscentra van Azië in de 16e en 17e eeuw.
• Wat Yai Chaimongkhon
• Wat Mahatat
• Wat Rha Si Sanphet
• En de olifanten centrum
• Wat Lokayasuttharan

We maken veel foto's en na 3 uur vinden de kids het ook wel genoeg. We chillen bij het guesthouse waar de eigenaar aan het zwemmen is en de kids bezig gaan met visvoeren. En de kids praten met een Italiaans stel. Wat mooi om te zien dat ze zo vrij zijn en open om een gesprek aan te gaan. Wilco en ik mogen met de eigenaar mee naar de plaatselijke markt voor fruit en groente samen met het Italiaans stel . Altijd mooi om op een plaatselijke markt rond te lopen. We krijgen uitleg over de verschillende soorten groenten en fruit en kopen ook het een en ander. S'avonds is het erg gezellig in het guesthouse. Er wordt gitaar gespeeld en gezongen. En het wordt een laat avondje. Maar goed ook want het inslaap komen gaat dan makkelijker. Slapen op de grond is niet echt wat voor mij. Wilco en de kids redden zich prima.

• 29 Juli 2017 - 07:22

Fan Valk:

Wat genieten jullie! Leuk om te lezen en zien! Thailand lijkt mij inderdaad ook wel wat, Manon. Misschien op mijn bucketlist maar eens plaatsen

• 31 Augustus 2017 - 09:49

Fam. Rudde:

Wat relaxed en dan vooral zo'n avond waar iedereen (volgens mij) een keer op hoopt. gitaar en spontane gezelligheid.