26 juli Bangkok kookworkshop - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 26 juli Bangkok kookworkshop - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

26 juli Bangkok kookworkshop

Blijf op de hoogte en volg familie

26 Juli 2017 | Thailand, Bangkok

Vandaag weer vroeg op pad. Want er staat een Thaise kookworkshop op het programma. Bij de Thai cooking academy. Vanuit Nederland hadden we al enige informatie gekregen en ook kunnen kiezen ut een aantal gerechten die we wilden maken. We konden kiezen uit 30 gerechten en zouden er ieders 5 gaan maken. We moeten aan de andere kant van de stad zijn en besluiten voor het eerst gebruik te gaan maken van een taxi. De eerste 2 taxi's nemen ons niet mee. Ze kunnen geen Engels en weten niet waar wij heen moeten. Er komt iemand om ons te helpen en dan zijn we op weg. We worden verkeerd afgezet taxi 50 min voor 7 euro met ons vieren. Dat is nog eens leuk weggaan met een taxi. En we moeten dan ook nog met de trein om op de bestemming te komen. Maar we zijn er op tijd. En samen met de groep gaan we naar een markt waar we uitleg krijgen over de lokale groente en fruit. Vervolgens lopen we naar de kookstudio waar alles al klaarligt. We maken niet allemaal hetzelfde dus het is best wel een georganiseer om alles helder te krijgen. Stap voor stap wordt ons alles uitgelegd en na 3 uur zitten we heerlijk aan tafel en kunnen we genieten van onze Thaise gerechten. Wat ontzettend leuke en lekkere ervaring.
S ‘avonds sluiten we onze trip in Bangkok af op een terras op Khao San Road (backpackers straat, waar alles gebeurd) waar we schorpioen proberen. Het is beter dan meelwormen maar nog steeds geen aanrader.

• 31 Augustus 2017 - 09:46

Fam Rudde:

Een kookworkshop is zeker een mooie manier om het land wat beter te leren kennen. hopelijk wat het eten heerlijk.