16e dag White Island - Reisverslag uit White Island, Nieuw Zeeland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 16e dag White Island - Reisverslag uit White Island, Nieuw Zeeland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

16e dag White Island

Blijf op de hoogte en volg familie

09 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, White Island

9 juli
Vandaag gaat door. We kunnen naar White Island. We zijn er helemaal klaar voor. Nou ja weten niet wat ons precies te wachten staat. We moeten op een boot. Die ons 50 km de zee in brengt. Dat gaat er behoorlijk heftig aan toe. Gelukkig zijn we niet zeeziek, zelfs ma niet. De polsbandjes, pilletjes doen goed hun werk. Dan doemt het eiland voor ons op. Grote witte wolken boven het eiland. Om aan land te gaan moeten we overstappen in rubberbootjes. We krijgen helmen en gas maskers mee. En niet voor de show komen we later achter. Aan land krijgen we een tour. Op het moment dat wij er zijn is er een groep wetenschappers geland met een helicopter en de vulkaan is erg aktief. We zijn erg onder de indruk en weten dat dit once of a life time is. Foto's kunnen niet beschrijven wat wij hebben gezien. De kinderen vonden het best eng en hebben hun ogen uit gekeken Wauwh wat een ervaring. En het weer was wederom goed.

• 25 Juli 2013 - 16:05

Saskia:

He allemaal! Ik ben even aan het bijlezen na onze vakantie maar wat geweldig allemaal! En Manon wat een mooie foto's, erg leuk om zo een beetje mee te maken wat jullie allemaal beleven. Dikke kus aan iedereen en een extra grote knuffel voor Thijs van Robin