32e dag Frans Jozef, de helicopter vlucht - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 32e dag Frans Jozef, de helicopter vlucht - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

32e dag Frans Jozef, de helicopter vlucht

Blijf op de hoogte en volg familie

25 Juli 2013 | Nieuw Zeeland, Haast

25 juli
Vanmorgen werden we wakker met een glimlach. De zon scheen. Zou het dan toch doorgaan vandaag. We zijn natuurlijk veel te vroeg bij het centrum om in te checken maar krijgen daar wel te horen dat het door gaat. Wat gaaf. Na een korte uitleg worden we mee genomen na het helicopter platform en wachten we op onze helicopter. We zien wolken en mist de kant van onze gletsjer heen drijven. Onze begeleider denkt dat het wel goed zal gaan. Later horen we dat na ons nog een vlucht gaat maar dat de andere vluchten die dag gecancelled zijn. Daar komt onze helicopter aan. We passen er precies met zijn zessen. De kids mogen voorin, apetrots natuurlijk. De piloot vertelt onderweg waar we vliegen, frans jozef en fox gletsjer. En laat ons van alles zien. Wat een raar gevoel, niet te beschrijven. En best spannend. Na een tijd landen we op de gletsjer. Zoveel verse sneeuw. Wauwh. We spelen wat en maken foto's en dan moeten we terug. We komen onderweg nog wat mist tegen maar hebben hier geen last van. Voor we het weten staan we weer aan de grond. Wauwh, wauwh.Nog vol van de vlucht lopen we terug en bekijken we de foto's.
Wat een ervaring, smaakt naar meer ( grand canyon?)
We sluiten de middag af in de spa terwijl ma en pa nog 1,5 uur gaan wandelen.

• 26 Juli 2013 - 13:48

Carmi :

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Dit stukje door nz brengt bij weer mooie herinneringen boven. Die helikopter vlucht vond ik ook zo geweldig om mee te maken.
    Veel plezier!!!
    Ik blijf heerlijk meelezen
    Carmi

• 26 Juli 2013 - 22:37

Henk En Ria:

Hallo familie,
    Bij een positieve familie schijnt de zon op het juiste moment.Geweldig,wat een ervaring.Dit is ook weer een paradijsje op aarde.Wij zijn laatst in de gletsjer v.d Gross Glockner geweest, dit met sneeuw is de TOP.Wauw....Goed dat jullie foto's hebben gemaakt.Lekker nagenieten, ook wij genieten ervan.
    Veel plezier.

• 27 Juli 2013 - 21:30

Harriette:

Hallo lieve vrienden
    Terwijl het hier een tropisch klimaat is kijk ik naar jullie reisverslagen in de sneeuw.
    Wauw wat een mooie foto's bijna niet te geloven dat jullie daar zijn.
    Geniet er samen nog van wij kijken er ook naar uit jullie weer in nederland te spreken.
    Veel liefs, De Egmondjes