37e dag Rarotonga - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu 37e dag Rarotonga - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van familie hoogenkamp - WaarBenJij.nu

37e dag Rarotonga

Blijf op de hoogte en volg familie

29 Juli 2013 | Cook Eilanden, Rarotonga

29 juli
Zo vroeg wakker, zonnetje schijnt. En wat kijken we mooi weg, op de lagune met daar achter de oceaan. Wauwh, overal palmbomen, kokosnoten en bananen. Ook de plaatselijke dieren zijn gesignaleerd, de Geko.
We huren vandaag 4 scooters omdat je hier anders niet zover komt. Er rijdt wel een bus een in klokrichting en 1 tegen in, clockwise en anti clockwise. Ze rijden 1 keer in het uur en je kunt ze altijd op elke plek aanhouden. Maar wij besluiten scooters te huren. Geeft ons meer vrijheid. Er zijn er niet genoeg en opa huurt er 1 waar je mee moet schakelen. Van helmen hebben ze niet gehoord en je kunt er wel 65 km per uur op. Je wordt wel gewaarschuwd voor wilde overstekende honden en kippen en vallende kokosnoten. Verder krijgen we een dag rijbewijs en we moeten verplicht een rijbewijs gaan halen in de "stad". Met een test of we het kunnen maar je mag er wel eerst naar toe rijden, 40 km. Haha.Nou we besluiten die kant maar eens op te rijden en te genieten van het eiland. De kids achterop en gaan. Wat ontzettend mooi. Ook de kids vinden het te gek. In de stad, nou ja een paar winkels en een politieburo is het druk. Vandaag is er feest, onafhankelijkheidsdag, en deze wordt uitbundig gevierd. Vervolgens gaan we naar het politieburo waar we een officieel cook eilands rijbewijs krijgen, ongeveer 15 euro lichter pp maar wel een pas met foto.
We rijden terug en genieten in ons huisje van de ondergaande zon. Met een bbq op terras. Wat ging de dag toch snel voorbij

• 05 Augustus 2013 - 19:14

Ying En Sas:

Geweldig haha, wat maken jullie veel mee en wat zal de tijd snel gaan voor jullie. Geniet nog lekker samen! Knuffel van ons